Coaching to proces, którego głównym celem jest wzmocnienie klienta oraz wsparcie go w samodzielnym dokonaniu zmiany opartej na własnych odkryciach, wnioskach i zasobach. Jego esencja to cykl uczenia się samopoznania i w efekcie rozwoju, dzięki któremu klient zbliża się do określonych na początku wskaźnikami rezultatów.
Rolą Coacha jest wsparcie klienta w jego drodze z punktu A do punktu B poprzez świadome zadawanie pytań. Coach jest tylko towarzyszem w wewnętrznej podróży i obserwuje odkrywanie wewnętrznej prawdy klienta.
Coaching jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które czują gotowość do wprowadzenia pozytywnych zmian w swoim życiu. Aktywnie szukają najlepszych dla siebie rozwiązań biorąc przy tym jednocześnie odpowiedzialność za swoje decyzje.
Dzięki coachingowi możesz zweryfikować koncepcję tworzenia mapy własnej rzeczywistości. Jest to po prostu proces poszerzania świadomości służący temu abyś mógł pełniej realizować swój potencjał.
Elementy pracy Zen Coacha dają przestrzeń do:
– Słuchania z wewnętrznej przestrzeni oznacza to, że każdy wewnętrzny proces drugiego człowieka przebiega we własnym tempie oraz jest w zgodzie z jego własną mądrością.
– Pomagania poprzez niepomaganie czyli do bycia w tu i teraz
– Empatycznego połączenia czyli do empatycznego słuchania tego co jest żywe właśnie w tej chwili.
– Wsparcia w głębokim połączeniu ze sobą czyli do tego, aby każdy problem, który się pojawi miał możliwość połączenia się ze swoim źródłem.
– Elastyczności czyli do łączenia różnych technik i kreowania rozwiązań, które będą skutecznie i pomocne tylko dla konkretnego odbiorcy.
Brak równowagi wpływa na każdą dziedzinę naszego życia. Gdy zintegrujemy wszystkie te aspekty naszych części tj. intelektu, emocji, fizyczności to wówczas znikają nasze ograniczenia i wszystkie nasze części wspierają naszą żywotność, elastyczność i przyjemność.
Jest w Tobie gotowość do odpowiedzi na poniższe pytania?
Badanie wykonane przez PricewaterhouseCoopers na zlecenie Międzynarodowej Federacji Zrzeszającej Profesjonalnych Coachów ICF Global (International Coach Federation) opublikowane w 2009r., w którym wzięło udział 2165 osób z 64 krajów. Klienci coachingu wskazali poprawę w obszarach:
pewność siebie (80%), związki (73%), kompetencje komunikacyjne (72%), kompetencje interpersonalne (71%), wydajność w pracy (70%), równowaga życia zawodowego i osobistego(67%), zdrowie, dobre samopoczucie (63%), rozwój życia zawodowego, nowe możliwości zawodowe (62%), organizacja życia osobistego (61%), zarządzanie firmą (61%), zarządzanie czasem (57%), efektywność zespołów (51%).
Aż 96% klientów wskazało, że ze względu na wysoką skuteczność, skorzystaliby z coachingu ponownie.
Zwrot z inwestycji w coaching:
- 86% firm, które dokonały analizy wyników, deklaruje przynajmniej zwrot z inwestycji,
- prawie co piąta firma osiągnęła 50-krotny zwrot z inwestycji,
- średnio firmy zanotowały 7-krotny zwrot z inwestycji.
Źródło: badanie PricewaterhouseCoopers wykonane na zlecenie International Coach Federation, 2009r.